Thursday, October 16, 2008

De ontwerper

Het is een de recente zomernacht op de kust van Oregon op een volledig-moonlit nacht. Het is zo helder, is het bijna als dag. De reusachtige rotsvormingen langs een flikkerend strand zijn zo mooi ik enkel moeten ophouden. Lopend langs dit strand, dat de rotsvormingen eyeing, het strand, de maan, de starry hemel, word ik geslagen met een ongelooflijke gedachte. Dit kon onmogelijk net gebeurd zijn! Laat me verklaren.
Al mijn volwassen leven ben ik een professionele grafische ontwerper geweest. De meeste mensen begrijpen wat niet dat is.
Zij zeggen, „u bent een caricaturist?“
„Nr, ontwerp ik dingen voor druk--als deze brochure.“ Ik zou antwoorden, overhandigend hen een steekproef.
„Maar dit heeft geen beeldverhalen daarin. Nam u deze foto's? „
„Nr, een commerciële fotograaf.“
„Goed, deed u dit het van letters voorzien?“
„Nr, dat type is plaatste op mijn computer.“
„Goed, drukte u het?“
„Nr, een printer!“
„Goed, wat u?“
„Ik ONTWIERP het! Iemand moet beslissen welke grootte en het kleur gaat zijn, wat voor foto's of kunstwerk te gebruiken hoe te om hen te bebouwen waar te om hen op de pagina te zetten, welke typestijl aan gebruik en hoe groot, hoeveel kolommen voor het lichaam te gebruiken, kopiëren hoe te om het te vouwen hoe te om het uitnodigend te maken om te lezen, welk soort te gebruiken document, of het zelf-post of in een envelop gaan en hoe te om de envelop te ontwerpen zal! In het kort, moet iemand de beste manier beslissen om in druk te communiceren. Het GEBEURT niet alleen!
Bingo! De zelfde dingsmensen hadden aan me jarenlang gedaan, had ik aan de Grote Ontwerper gedaan. Een gedrukt stuk gebeurt niet alleen zonder wordt ontworpen en wordt veroorzaakt. Of het haphazardly door Joe Printer of zorgvuldig door een professionele ontwerper heeft gedaan, moet het worden ontworpen en worden geproduceerd of het bestaat niet. Op de zelfde manier, kon deze mooie kustlijn niet net zonder een Ontwerper gebeurd zijn. Duidelijk, heeft het heelal ontwerp. De installaties worden gebouwd om in kooldioxide te nemen en zuurstof uit te zenden, worden de dieren en de mensen ontworpen om zuurstof te ademen en kooldioxide uit te ademen. Dit is ontwerp. Hoe kon het ontwerp zonder een Ontwerper hebben? Hoe kon het zonder de Grote Ontwerper bestaan?
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "De ontwerper"

Post a Comment

My Blog List